maandag 17 augustus 2009

Het weekend

Vrijdag ben ik met Carlos wat gaan rondrijden in zo een Safari-achtig jeepje zonder dak. Hij heeft me de villawijk laten zien, grote huizen enzo maar niet te vergelijken met bij ons. We zijn ook in het meer bergachtige gebied wat gaan rondtouren, daar was het prachtig, het uitzicht was schitterend. Jammer dat ik geen camera bij had (sorry mammie, kzal er zeker aan denken als ik er nog ooit kom). Savond zijn we opnieuw naar dezelfde discotheek geweest. Dit keer met 3 Duitsers, 2 meisjes en een jonge. Die waren vorig jaar hier als uitwisselingsstudent en kwamen nu hier hun vakantie houden. 1 van de meisjes was jarig dus we, Carlos, Jakob (de Oostenrijker) en ik zijn eerst naar haar huis geweest waar nog veel andere Panamezen waren die ik nu ook weer heb leren kennen. Daarna zijn we met zn allen dus weer naar die discotheek geweest. Alexander was er ook weer en ik begin er serieus aan te twijfelen dat zijn gedrag tegenover mij Panamese gewoontes zijn, ik begon er mij wreed aan te ergeren die avond. Gelukkig redde Carlos mij en heb ik veel met hem kunnen dansen, dat was wel leuk. De rest van het gezelschap was ook heel gezellig dus ik heb wel een goede avond gehad. Later hebben we iedereen naar huis gebracht (Carlos was BOB) en thuis gekomen heb ik met Carlos nog een film gekeken "the girl nextdoor". Toen was het ineens al half 6 in de morgen en zijn we maar gaan slapen.

Zaterdag overdag waren er twee vrienden van Carlos op bezoek, we hebben wat muziek geluisterd. Zij kenden haast geen klassieke rockmusic, dus heb ik hun maar wat cultuur bijgebracht de barbaren! En we hebben nog spelletje kaarten gespeelt enzo, die jongens waren wel aardig dus het was wel gezellig. Het blijft leuk om hier nieuwe mensen te leren kennen. Savonds kwamen Zulema en Wilmer thuis van PanamaCity, we zijn toen naar een thuisfeestje geweest bij een vriend van Zulema. Alexander was er ook weer en Panamese gewoonte of niet... ik vind het echt niet leuk meer. Hij moet zn handen maar eens leren thuis houden of ik zal hm eens wat Belgische cultuur leren en hm een klap in zn gezicht geven als ik nog eens aan mn kont zit. Gelukkig heb ik me wederom goed geamuseerd met de rest. Ik kan het heel goed vinden met Jakob. Wilmer was ook heel aardig, hij probeerde met me te praten maar hij is echt heel stil en verlegen en hij durft al helemaal niet goed engels te praten. Wel heeft hij dehele avond cocktails voor me gemixt en dat vond ik wel lief, tenminste opt moment zelf... de volgende dag was ik hm minder dankbaar!

Zondag heb ik geslapen tot bijna 1 uur smiddags, toen ben ik gaan douchen en daarna ben ik weer geslapen tot 4 uur. Ik denk dat Wilmer me wou vergiftigen met die cocktails, ofwel was het gewoon een ietsjepietsje teveel alcohol. Maarja, om 4 uur ben ik wederom gaan douchen en daarna ben ik met Rumolo, de vader van Zulema naar een cowboycompetitie gaan kijken. Zo dat die mensen op een paard zitten en dan met hun lasso een kalfje vangen jeweetwel. Carlos kwam ook nog na. Twas wel leuk om eens gezien te hebben maar niet spectaculair ofzo. Savonds reed Carlos met me naar de videotheek en wou hij Twillight huren omdat ik een keer gezegt had dat ik die wel eens wou zien. Ik vond dat wel erg lief van hm dat hij daaraan dacht. Helaas was de film er niet en toen hebben we Batman gehuurd, the dark knight. Dat was ook een hele goede film. Daarna hebben we nog zitten babbelen totdat het weer half 5 was en toen zijn we maar weer gaan slapen.

Vandaag ben ik naar het postkantoor geweest en EINDELIJK was mijn visa er. Khoop nu dat ie ook nog werkt want ik ben nog neit bij de bank geweest. Maarja, nu kan ik eindelijk eens wat geld gaan uitgeven en wat gaan doen hier. Niet dat ik met tot nu toe niet geamuseerd heb.. Nu ben ik weer alleen thuis. Carlos, Wilmer en Zulema zijn terug naar PanamaCity en de rest is werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten