dinsdag 25 augustus 2009

PanamaCity

Deze week twee daagjes naar de City geweest. Kvind het echt geweldig daar! Onnoemelijk veel PRACHTIGE schoppingscenters die dat ook nog eens onbeschrijfbaar groot zijn! Een dijk langs de zee waar je zalig kunt wandelen. Zeer goeiekope bioscoopjes. Ontzettend veel snackbars. Mooie parken en sportveldjes. Schitterd uitzicht over de zee... en veel meer. (het stinkt er wel, maar komop wat is 1 nadeel tegenover al deze geweldige mogenlijkheden van vermaak!). We zijn maandagmiddag vertrokken nadat ik terug was van mij te gaan inschrijven bij de universiteit (wat nog altijd niet rond is! Maarja.. ikheb er geen haast bij hoor). Ik ben hier vertrokken met Gladys, la prima en Carlos. De rit naar PanamaCity is van hieruit 2 uur. Niet dat ik daar iets van gemerkt heb want ik heb dehele rit geslapen (hoe kan het ook anders, ik kan het echt niet helpen). In het appartement aangkomen moest Carlos meteen vertrekken naar de universiteit en heb ik wat op de computer en voor de tv gehangen. Savonds ben ik met Carlos naar de bioscoop gegaan in een ontzettend chique winkelcentrum! De bios is hier zeer goedkoop, slechts een 4 dollar. Eerst hebben we nog 2 grote colas (LIGHT!!) besteld en die lekker opgeslurpt.. (Ik kreeg weer commentaar over dat ik mn eigen nog eens verzuip in mn drinkgewoontes toen ik de mijne al leeg had na een paar minuutjes en dan ook nog eens de helft van Carlos dezijne heb leeggedronken, Maarja dat is weer zoiets: ik kan het echt niet helpen, ik hou van cola!!). Toen zijn we naar de film Public Enemies geweest. In die bioscoopzaal was het IJSSSKOUD!!! Ik snap er nix van, ik weet wel dat het erg warm is hier buiten maar daarom wil ik nog niet binnen in een frigo gaan zitten. Volgende keer ben ik voorbereid en neem ik een dikke trui mee.. om aan te doen als ik naar binne gaan en weer uit te doen als ik buiten ben. Toch wel erg eh. Maarja over de film: niet echt een aanrader, beetje saai maarja Johnnyke speelt erin mee dus het zou tegen mn geloof in dehele filmwereld zijn als ik zou zeggen dat ie slecht was. Maarja het verhaal was langdradig. We kwamen buiten in de bios om 1 uur snachts en toen zijn we nog gaan wandelen over de coastway, erg mooi daar en het was erg gezellig. Toen zijn we na een uurtje maar naar huis gegaanw want we moesten er vroeg uit de volgende dag want toen zijn we sochtends naar Albrook Mall geweest, het grootste shoppingcenter van LatijnsAmerica als ik mij niet vergis maar dat kan ik liegen.. Daar heeft la prima een laptop en een fototoestel gekocht en hebben we nog een ijsje gegeten (heerlijk hier zo vroeg op de morgen met deze temperaturen!) Dan zijn we naar de airport gegaan en hebben we la prima op het vliegtuig gezet. Die zie ik dus nooit meer trg *sniksnik*. Haha nee eig. denk ik dat iedereen hetzelfde dacht: Eindelijk RUST!. Toen zijn we naar een ander winkelcentrum gereden en hebben daar heerlijk gegeten aan de snackbars.. Oho wat ben ik slecht: ijsjes, snackfood.. Maarja zoals ik al zei: Ik hou van die stad!! En terug in het appartement gekomen ben ik met Carlos wat gaan zwemmen in het zwembad dat bij de appartementblok ligt dus heb ik mn lichaamsbeweging toch ook weer gehad. Twas zalig om nog eens te zwemmen want dat kan hier in Penonome helaas niet :(. Weer een +Punt aan PanamaCity. Toen hebbe we nog wat in de ligstoelen geluierd en wreed genante verhalen uitgewisseld over dronken toestanden etc. Daarna elkaar plechtig gezworen dat nooit tegen iemand door te vertellen ;). Toen was het helaas weer tijd voor Carlos om naar school te gaan en voor mij en Gladys om terug te keren naar Penonome. Maar ik heb het erg naar mn zin gehad.
Gisteren heb ik hier niet veel gedaan.. lekker lang uitgeslapen om die nachten van lang opblijven vroeg opstaan wat te compenseren. Toen mn was gedaan en later met Jakob en Cindy naar een voetbalmatch van Alexander gaan kijken. Savonds met Cindy en Alexander een film gekenen: Marley and me.. Ik kreeg er traantjes van in mn ogen. Vandaag weer om 8 uur opgestaan omdat die vrouw van AFS mij om 9 uur weer zou komen ophalen om verder papierwerk aan de universiteit in orde te maken... Tis nu 10.30 en ik ben nog steeds home alone! Dit weekend is er een festival in Penonome Yeahyeah :P Kheb er al veel over gehoord het schijnt erg goed te zijn. Maar normaal moet ik zondag al om 6 a.m. vertrekken naar PanamaCity met AFS om daar dehele dag in een mars te gaan wandelen. Maar ikheb Gladys gezegt dat ik daar erg weinig zin in had, dat ik liever hier bleef om te feesten. "Oh maar dat is geen probleem zei ze, waarschijnlijk is dat geen verplichting en van mij hoef je niet te gaan". Dus dat gaat waarschijnlijk (hopelijk) lekker niet door voor mij! Maar daar horen jullie nog wel van.
Heel veel liefs, MissUall xXx

1 opmerking:

  1. Dag lieverd,
    de dagen in de stad staan je wel aan he :) Hoe zijn de prijzen in de winkels? Het moet wel meevallen denk ik zo als la prima nog inkopen doet vooraleer ze terug naar Venezuela vertrekt. Het zal wel héél rustig worden nu door de week ;)
    Aan winkelcentrums is er blijkbaar geen gebrek, pff. Trekken ze veel op elkaar? Wat denk je, zou ik het er leuk vinden?
    Hoe was je eerste schooldag? Valt de wiskunde mee of is alles nieuw? En je medestudenten? Al nieuwe contacten kunnen leggen?
    Wij gaan zondag naar een bijeenkomst van AFS. Alle gezinnen die een student hier hebben en alle gezinnen die een student in het buitenland hebben zijn uitgenodigd. Het zal waarschijnlijk wel weer gezellig worden.
    Lindsay is nu met Silke en Joyce naar Mol. Joyce kreeg daar vanavond een rondleiding in school, ik blijf het knap vinden van haar dat ze het aandurft. Hopelijk gaat ze daar haar draai ook vlug kunnen vinden. Hier hebben ze vandaag de schoolboeken gekregen, kunnen we weer kaften :) Lin zit nog maar met 7 in de klas, hopelijk zijn de gezamelijke uren met de klas van ww!
    Hoe doe je eigenlijk je was? En strijken, valt dat mee? Dat kan je dus zekers als je terug thuis bent, hihi.
    Wij hebben gister het bureakamertje onder handen genomen. Amai, zo'n kleine ruimte en toch zoveel rommel! 8 dozen de zolder op (inventaris) 2 dozen oud papier en 2 vuilniszakken... Hemeltje, het was dus echt wel eens nodig :)
    Buiten dat ik zaterdag ben meegeweest naar een volleybalwedstrijd (3-0 vr Avoc) ben ik het hele weekend binnen gebleven. Zelfs vrijdagavond ben ik thuis gebleven. George gaf toen een feestje in de Pebbles, hij werd 50. Maar goed dat ik zo verstandig ben he want ik voel me nog nie kiplekker maar toch al een stuk beter :) Volgend jaar pkp neem ik een trui mee!
    En jou weekend? Wat is het geworden? Het festival of de mars?
    Kuuuuuuuuuuskes en knuffels van je mammie XXX

    BeantwoordenVerwijderen