vrijdag 14 augustus 2009

Panamese cultuurtocht door Penonome

Eergisteren, woensdag dus, ben ik met de eerstejaars toerisme van de universiteit waar Cindy op school zit mee op een korte cultuurtocht geweest. Het soort van eindwerk voor hun om een toeristische tocht te organiseren doorheen de stad Penonome. We zijn bij de rivier geweest, de markt, het park, een weeshuis,... Het was heel leuk, de leerlingen waren allemaal gekleed in typische Panamese jurken en op iedere stopplaats dansten en zongen ze Panamese volksliederen. Twas heel mooi om te zien. Vooral in het weeshuis, daar was een klein manneke dat enthausiast begon mee te dansen, zooo mooi om te zien. Que bonito! Ofzoiets... :P Er was nog en andere AFSer mee, die verblijft bij een van de professoren van die universiteit. Jakob heet ie en hij komt uit Oostenrijk, maar hij is best wel oke, tis geen slome berggeit ;). Het was dus best leuk die trip, we reisden in een wel zeer gammel busje waarin we allemaal veel te dicht op elkaar zaten. Toch lieten die Panamese feestbeesten zich door de hitte en gebrek aan plaats in dat barrakke busje niet weerhouden om gewoon door te gaan met dansen en zingen. Ze stonden gewoon op sprongen door dehele bus heen en weer en bleven maar Spaanse liedjes ratelen, klappen enzovoort... Gezelligheid tot en met dus!

Gisterenavond ben ik met Cindy en haar vriend, Alexander (een vriend van de familie, hij is kei aardig. Soms zelfs een beetje te aardig als je het mij vraagt, ik weet niet of zijn gedrag tegenover mij normaal is in Panama ofdat hij gewoon aant flirten is.), Libertad (een vriendin van Cindy), Carlos (die terug is voor een paar dagen van PanamaCity!!! :D) en de Oostenrijker naar de plaatselijke discotheek geweest: de Climax. Twas super leuk, kheb veel gedanst en zelfs van iedereen complimentjes gekregen dat ik dat goed deed en dat ik het snel leerde! Latino, HET dansras bij uitstek in onze wereld, die tegen MIJ zeggen dat ik goed kan dansen!!!! :O Maak dat mee.. Kwas zeer vereerd ;). Maarja mss zeggen ze dat alleen maar om aardig te zijn en brabbelen ze in het Spaans over hoe belachelijk ik eruit zie op de dansvloer waar ik bij sta, ik zou hun toch niet verstaan! Maarja, of ik nu kan dansen of niet, kheb het enorm naar mn zin gehad en dat is natuurlijk het belangrijkst. Op het moment regent het hier met bakken, wat een hels lawaai maakt op ons golfplaten afdak maar wat (eindelijk!) wel zorgt voor wat verfrissing.

Dikke kus. XXX Mis jullie. Silvie

1 opmerking:

  1. Dag schat! Er heerst daar in Panama wel werkelelijk een heel andere cultuur dan bij ons he. Wat hun levenshouding betreft staan ze daar een heel stuk verder dan hier blijkbaar. Zij zullen ook wel hun zorgen en probleempjes hebben maar zoals ik het tot nu begrepen heb mag dat de pret niet drukken. Gelijk hebben ze! Wat voor zorgen er ook mogen zijn, alles gaat voorbij he en ondertussen kan je er maar beter het beste van maken en blijven genieten van wat het leven te bieden heeft. :-) Ik zou er me wel thuis voelen denk ik zo ;-)
    En waarom zouden ze het niet menen als ze zeggen dat je goed kan dansen? Laat je maar lekker gaan en ook als de pasjes niet zijn zoals het hoort dan maakt je uitstraling van het genieten en je levenslust je dans zowiezo dartel, vrolijk en mooi ;-)
    Welke muziek wordt er voornaamlijk gedraaid? Is het verglijkbaar met hier of totaal niet?
    Wie had ooit gedacht dat je nog zo zou kunnen gaan genieten van een stortbui?! Tis een beetje de omgekeerde wereld :-)
    Lindsay is goed aangekomen in Spanje. Ze heeft haar gsm niet meegenomen, we weten van Katje dat ze een leuke groep hebben en dat het er ook zeer warm is. Die 2 gaan hun toch wel amuseren, die maken hun eigen feestje ;-)
    Ik ben gisteren met Leen, Rudi, Jana en Inno (vriend v Rudi) gaan varen. Het was keileuk, lekker weertje en prettig gezelschap :-) Enne 'savonds mocht ik dan ook nog naar de bbq bij Vera en Danny! Dat was ook keileuk, lekker en prettig gezelschap :-) Ja, we zijn geboren voor het geluk he ;-) Jolien had het ook heel leuk gehad in Frankrijk, ze had er spijt van dat het niet langer mocht duren.
    Vandaag is het weer hier iets minder, het is bewolkt maar toch nog warm. Voor de rest vd week voorspellen ze heel warm weer. Dat is leuk voor Nonk en Mieke, ze vertrekken morgen naar zee. Mieke heeft zich nog even zorgen gemaakt over de bagage. Want dat petekindje van jullie heeft niet genoeg aan een koffer ;-)

    Dikke kussen en knuffels van je mammie !!!

    PS. Opgepast voor charmeurs :-) die zijn over de hele wereld hetzelfde ;-)
    Kuuuuuuuuuuuuuuuuuus

    BeantwoordenVerwijderen